Licznik:

Dzisiaj: 1613

Razem: 2344040

Warsztaty „Wykuwamy własną grę”

Od 16 do 20 lipca w szkole podstawowej w Zagórzu odbyły się I warsztaty tworzenia gier komputerowych pt. „Wykuwamy własną grę”. Podczas zajęć młodzież stworzyła swoją pierwszą grę komputerową. Do jej przygotowania użyto gotowych materiałów dostępnych w sieci. Sam scenariusz jak i tzw. „gameplay” całej gry, to efekt ciężkiej pracy młodych twórców.

Pomysłodawcami i organizatorami warsztatów byli dwaj zagórscy twórcy gier - programista Waldemar Strzałka i grafik Grzegorz Chmniakiewicz. To prawdopodobnie jedyni i najlepsi specjaliści w tej branży w Bieszczadach. Kilka lat temu, jako młodzi zapaleńcy stworzyli swoją pierwszą grę, która osiągnęła niemały sukces. Od tego czasu rozwinęli się tworząc projekty komercyjne. Teraz chcąc podzielić się swoją wiedzą zorganizowali i poprowadzili warsztaty dla zagórskiej młodzieży.

Udział w zajęciach był bezpłatny. Warsztaty mogły zostać zrealizowane dzięki wsparciu i zaangażowaniu dyrektora MGOKiS w Zagórzu Edwarda Mąki i dofinansowaniu burmistrza miasta Ernesta Nowaka, dzięki któremu uczestnicy mieli zapewniony ciepły posiłek i napoje.  Dyrektor szkoły Tomasz Rudy udostępnił salę komputerową i bardzo pomógł w kwestiach organizacyjnych.

W warsztatach wzięło udział 15 osób, trwały 5 dni po 6 godzin dziennie. Młodzież poznała poszczególne etapy tworzenia gier komputerowych, zarówno od strony teoretycznej jak i praktycznej. Ostatecznie pod okiem prowadzących wspólnie stworzyli swoją własną grę komputerową.

Atmosfera na zajęciach była bardzo dobra i twórcza. Młodzież wykazała duże zainteresowanie tematem. Pełni poświęcenia i pasji każdego dnia tworzyli swoje pierwsze projekty. Szybkie opanowanie materiału i zaangażowanie w pracę znacznie przerosło oczekiwania organizatorów. Już po dwóch dniach widać było efekty nauki
i powstały pierwsze samodzielne projekty. Dlatego po stworzeniu konceptów indywidualnych, rozpoczęto pracę w grupach. Ostatecznie powstał wspólny „gameplay”, który już wkrótce zostanie udostępniony w sieci. 

W trakcie zajęć użyty został silnik Unity, który jest obecnie najczęściej wykorzystywany do tworzenia gier. Jest on standardem przy tworzeniu produkcji na urządzenia mobilne. To właśnie z tego narzędzia korzystają najwięksi wydawcy gier na świecie. Jego znajomość pozwala na znalezienie pracy w branży gier zarówno w Polsce jak i za granicą. Narzędzie to posiada darmową wersję, dlatego uczestnicy warsztatów mogą rozwijać się samodzielnie po ich zakończeniu w domu. Oprogramowanie z którego korzystano podczas zajęć może być także wykorzystywane komercyjnie do tworzenia profesjonalnych gier komputerowych, aplikacji, animacji i symulacji.

                                                                                                   Oprac. Beata Strzałka

 Więcej zdjęć w galerii: